
Algemene Informatie
Nog geen witte rook voor Sukerbietenfeest 2020
Hoewel de voorbereidingen in ver gevorderd stadium zijn, kunnen we als organisatie van het Sukerbietenfeest melden dat er op dit moment nog geen witte rook is. Achter de schermen zijn we druk bezig om de juiste papieren in orde te maken, zodat we dit jaar alsnog een Sukerbietenfeest kunnen vieren.
Vrijdag 7 t/m zondag 9 augustus
Het Sukerbietenfeest zal dit jaar slechts een weekend lang duren, en wel van vrijdag 7 tot en met zondag 9 augustus. In dit weekend hebben we allerlei activiteiten voor jong en oud weten te programmeren.
Corona maatregelen
We zijn allemaal bekend met het Corona virus, maar leven we ook bewust de regels na? Wij doen als organisatie onze uiterste best dat de bezoekers zoveel mogelijk kunnen genieten van het Sukerbietenfeest. De 1,5 meter regel, handen wassen, looproutes, niet zingen of dansen (is voor iedereen beter), online registratie, etc. Er zijn tal van maatregelen waar we ons aan moeten houden en we willen als organisatie dan ook een beroep op iedereen doen om de regels of instructies van de organisatie na te leveren. Alleen met elkaar zorgen we er voor dat het een super gezellig weekend kan worden.
Activiteiten
De nieuwe regels zorgen er helaas voor dat er bij bepaalde activiteiten een maximum aantal deelnemers mee mogen doen. Hierdoor kan het zijn dat inschrijvingen snel vol zijn en niet iedereen kan mee doen met Zwakie’s Pubquiz of de Sukerbieten Bingo. Voor bezoekers of toeschouwers kan het zijn dat er beperkte ruimte is om te kijken of dat het zelfs niet is toegestaan te kijken.
Inschrijving en inschrijfgeld
Inschrijven voor activiteiten kan enkel en alleen op de site van het Sukerbietenfeest. De inschrijving dient volledig te worden ingevuld met team- of tafelnaam en deelnemers. Slechts dan kan de inschrijving goedgekeurd worden.
Inschrijven voor de activiteiten kan vanaf vrijdag 24 juli 12.00 uur, wees er snel bij want er is slechts een beperkt aantal plaatsen (tot max. 240) beschikbaar voor de activiteiten.
Het inschrijfgeld is dit jaar hoger als gebruikelijk, met verhoging van het inschrijfgeld willen we de onkosten die er gemaakt worden zoveel mogelijk dekken. We hopen op jullie begrip hier voor.
Evenemententerrein en terras
Er zal dit jaar geen tent op het evenemententerrein komen. Daarom worden alle horeca voorzieningen rondom Café Reimink geplaatst. Het Kroonplein voor en de parkeerplaats achter Café Reimink worden omgetoverd tot terrassen. Op het Kroonplein is reserveren niet nodig en kun je, mits er plek is, rustig plaats nemen om een drankje te bestellen. Het parkeerplaatsterras is niet vrij toegankelijk, hier is het alleen toegestaan plaats te nemen als je hebt deelgenomen aan een sportactiviteit of hebt ingeschreven voor bijvoorbeeld Zwakie’s Pubquiz.
De sportactiviteiten worden op het evenemententerrein gehouden. Hier is verder geen horeca aanwezig, de prijsuitreiking zal voor de deelnemers op het parkeerplaatsterras zijn die voor de deelnemers toegankelijk is.
Maatregelen Corona / Covid 19
Algemene Maatregelen Corona
- Ben je verkouden of ziek, blijf dan thuis.
- Neem afstand en houd afstand
- Betaal zo veel mogelijk met de bankpas.
- Als je met cash betaald maak dan geen contact met de handen van de ondernemer.
- Was je handen voor je komt en was opnieuw als je weer thuiskomt.
- Maak gebruik van papieren zakdoekjes en nies en hoest in je eigen elleboog.
- Voor bezoek aan de braderie geldt het protocol Kramen Markt. Klik hier voor het protocol.
- Voor deelname aan sporten geldt protocol verantwoord sporten van noc/nsf klik hier voor het protocol.
- Voor bezoek aan Kermis geldt het protocol Kermis. Klik hier voor het protocol.

Huisreglement
Huisreglement 2020
Onderstaande regels gelden zowel op het evenemententerrein als voor de directe omgeving van het evenement ingeval het in het centrum van dorp wordt georganiseerd.
Algemene regels
- Alle richtlijnen van het RIVM met betrekking tot Corona zijn van toepassing.
- Alle aanwijzingen van medewerkers van de organisatie, die verband houden met onze huisregels, moet u direct opvolgen.
- Klachten moet u direct melden bij de organisatie.
- U kunt verplicht worden om medewerking te verlenen bij controles op wapens en drugs, o.a. door middel van fouillering.
- Gevonden voorwerpen dient u af te geven bij de organisatie.
- Er kan om een legitimatie gevraagd worden.
- Toezichthouders, controleurs en/of vertegenwoordigers dienen zich te allen tijden eerst te melden bij de organisatie
Het is verboden om:
- Drugs in bezit te hebben, te gebruiken of te verhandelen
- Wapens of voorwerpen die als wapens gebruikt kunnen worden in bezit te hebben.
- Diefstallen en vernielingen te plegen.
- Grove taal te gebruiken, te dreigen met geweld of te vechten.
- Zich discriminerend uit te laten.
- Zich door woord en gebaar schuldig te maken aan seksuele intimidatie.
- Iemand te beledigen (aantasten van iemands eer en goede naam).
Het is niet toegestaan om:
- Alcoholische dranken te gebruiken of mee te nemen naar het evenemententerrein
- Glaswerk mee te nemen naar het evenemententerrein
- Met etenswaren te gooien.
- Zonder toestemming meubilair te verplaatsen.
De toegang wordt geweigerd als u:
- Dronken bent.
- Niet meewerkt aan controles op alcohol, wapens en drugs.
Bij constatering van misdrijven wordt:
- De verdachte direct aangehouden.
- Voorwerpen in beslag genomen.
- De politie ingeschakeld.
- Aangifte gedaan bij de politie.
- Een lokaalverbod opgelegd.

Op zaterdag wordt het centrum van het dorp gebruikt voor de braderie. Dat vindt plaats in de Dorpsstraat, Ellenbroeksbrug en stukje van het Kroonplein. Dat deel van het centrum wordt afgesloten voor doorgaand verkeer. Parkeerplaats Coop is bereikbaar via oversluising/brug bij de Kletsmajoor.
Klik hiernaast voor tekening Centrum Zaterdag 2020
Terrassen
In 2020 geen (feest)tenten maar terrassen van de gezamenlijk Horeca. Het Kroonpleinterras tussen voor café Reimink en de kanaaldijk. Ook wordt de parkeerplaats van Reimink ingericht als Parkeerplaatsterras. Op dat terras vinden activiteiten plaats als Zwakie’s Pubquiz, Ludieke Bingo en Blitsspul spelletjesmiddag.
Herkenbaarheid Organisatie en vrijwilligers
De organisatie van Stichting Feesttent en Stichting Festiviteiten is te allen tijde te herkennen
aan de helder zwarte polo-shirts met een oranje kraag en het Sukerbietenlogo.
Zij zijn aanspreekpunt voor vragen, problemen en hebben de organisatie in handen en kunnen bezoekers gedurende het Sukerbietenfeest instructies en aanwijzingen geven ten behoeve van de veiligheid of voortgang van een evenement.
Volg deze aanwijzingen dan ook altijd op!
De Sfeerbeheerders en sub-organisatoren (evenementen-ondersteuning) zijn ten allen tijde te herkennen aan de oranje polo-shirts met het Sukerbietenlogo.
Zij hebben de organisatie of begeleiding van een activiteit in handen en kunnen ook de bezoekers instructies en aanwijzingen geven ten behoeve van de veiligheid of voortgang van dit evenement.
Volg deze aanwijzingen dan ook altijd op!
Verkeersregelaars
Stichting Feesttent en Stichting Festiviteiten maken gedurende het Sukerbietenfeest gebruik van aangestelde evenementen- en vast aangestelde verkeersregelaars, zoals wettelijk en in de gemeentelijke vergunning is vastgelegd.
Verkeersregelaars zijn te herkennen aan de voorgeschreven hesjes.
Weggebruikers en bezoekers zijn verplicht de aanwijzingen en instructies van de verkeersregelaars op te volgen!
Dit ten behoeve de eigen veiligheid of die van anderen of de voortgang van een evenement.
Bron: WVW 1994 Artikel 12
1. Weggebruikers zijn verplicht gevolg te geven aan de aanwijzingen die door de evenementen- en vast aangestelde verkeersregelaars ter zake van het verkeer op de weg worden gegeven.

Sukerbieten Merchandise
Voor, tijdens en na het Sukerbietenfeest mag toch heel Lemelerveld en omstreken zien dat er weer feest gevierd wordt in het Sukerbietendorp?!
Geef kleur en sfeer aan het dorp en verruil tijdens de feestweek gauw,
het rood-wit blauw.
Sier daarom uw huis, straat en dorp en koop een Sukerbietenvlag voor €15.- ! De Vlaggenlijnen van 10 meter kosten €5,00. De Sukerbietvlaggen en vlaggenlijnen zijn te bestellen via een mail naar [email protected]


Ontstaan van het Sukerbietenfeest
In 1979 werd de eerste feestweek georganiseerd in het kader van 125 jaar Lemelerveld.
Tegenwoordig is het een groots, jaarlijks terugkerend evenement dat door grote aantallen mensen uit de regio bezocht wordt en waarbij en voor alle doelgroepen activiteiten georganiseerd worden voor vermaak, maar ook maatschappelijk oogpunt.
Belangrijkste drijfveer is dat de gehele feestweek door de inwoners en verenigingen gedragen wordt met het motto met elkaar, voor elkaar.
Muntprijs & entree
De exploitatie van de terrassen is in handen van de gezamenlijke Horeca in Lemelerveld. Er wordt gewerkt aan munten die op de terrassen en in de lokale horeca gebruikt kunnen worden.
